Dobrovolní hasiči - Chodov

ZNAK SDH CHODOV
Kontakty na zástupce Sboru dobrovolných hasičů Prahy 11, informace o jejich aktuální činnosti, technice kterou spravují a též trocha historie
Sbor dobrovolných hasičů Praha 11 - Chodov

Sídlo

Sbor dobrovolných hasičů Praha 11 - Chodov

Bohúňova ulice 1341

149 00 Praha 415

Kontakty

Velitel jednotky: Jiří Košárek tel. 603 173 306 e-mail: msdh-chodov@seznam.cz

Starosta sboru: Vladimír Klíž tel. 723 745 297

Oddíl mladých hasičů: Veronika Nejedlá tel. 721 432 526 e-mail: veronikaupmd@seznam.cz

blog SDH Praha 11 - Chodov: http://msdh-chodov.blog.cz/

Jednotka požární ochrany

Jednotka sboru dobrovolných hasičů Městské části Praha 11 je od nového roku zařazena v poplachovém plánu Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy v kategorii JPO III a vyjíždí na výzvu operačního střediska HZS hl. m. Prahy k požárům, živelným pohromám nebo technickým zásahům po celém území Prahy. Povýšení jednotky do kategorie JPO III korunuje desetileté úsilí jak vedení sboru tak všech jeho členů o zvýšení odborné a technické úrovně jednotky.

Zřizovatelem jednotky sboru dobrovolných hasičů je Městská část Praha 11, která také jmenuje velitele jednotky. Sbor dobrovolných hasičů jako občanské sdružení na základě smlouvy s městskou částí pečuje o svěřený objekt hasičské zbrojnice, svěřenou požární techniku, získává členy sboru pro činnost v jednotce a navrhuje městské části jmenování velitele jednotky.

Nutnými podmínkami pro členství v jednotce sboru dobrovolných hasičů jsou věk nad 18 let a dobrý zdravotní stav. Přednost mají lidé zodpovědní, se smyslem pro kolektiv, se zájmem o činnost a techniku hasičů a záchranářů, ochotní věnovat práci u hasičů hodně úsilí a volného času. Členy jednotky se mohou stát muži i ženy.

Členové jednotky se pravidelně scházejí v hasičské zbrojnici každý čtvrtek od 16:00 do 18:00.

Výjezdy jednotky

V roce 2011 zaznamenala jednotka 16 výjezdů a 1 pohotovost na požární zbrojnici. Členové jednotky se též účastnili odborných stáží a součinnostního cvíčení HOSTIVAŘ 2011 se zaměřením na stavbu protipovodňových hrází. Z uvedených výjezdů se jednalo o 6 požárů, ve 3 případech šlo o čerpání vody ze zatopených prostor a 4 technické zásahy.

 

Technika

Pro výjezdy k zásahům mají dobrovolní hasiči k dispozici mobilní požární techniku:

CAS 32 - Tatra 815, rok výroby 1985

CAS 24 - Iveco Magirus, rok výroby 1997

CAS 25 - Liaz 101, rok výroby 1986

Označení CAS 24 znamená cisternovou automobilovou stříkačku a představuje požární automobil pro přepravu požárního družstva, s vestavěným odstředivým čerpadlem se jmenovitým průtokem 2400 litrů vody za minutu, s nádržemi na vodu a pěnidlo, s úložnými prostory pro přepravu požárního příslušenství - hadic, armatur, ženijního nářadí.

Do výzbroje jednotky dále patří následující záchranné prostředky:

1 ks řetězová pila Husqvarna 365

1 ks rozbrušovací pila Husqvarna K750 Rescue

1 ks elektrocentrála Endress ESE DSH-GT 4,28 kW, 400 V

3 ks halogenový světlomet 500 W, 230 V

1 ks plovoucí čerpadlo Maximum

1 ks kalové čerpadlo Robin

1 ks ponorné čerpadlo Ebara BEST 3M, 0,74 kW, 230 V

3 ks víceúčelová sekera VRVN 1

4 ks bourací sekera Helko Fireman

12 ks vzduchový dýchací přístroj Dräger

2 ks vzduchový dýchací přístroj AUER

4 ks vzduchový dýchacích přístrojů SATURN S 5

1 ks kyslíkový křísící přístroj SATURN OXY

prostředky pro zdravotnickou první pomoc

prostředky pro práci ve výšce

Oddíl mladých hasičů

Oddíl mladých hasičů je určen pro děti a dorost ve věku od 10 do 18 let. Po dohodě s vedoucími lze do oddílu přihlásit i mladší děti. Pro členy oddílu je připravena celoroční činnost v podobě her, soutěží, exkurzí a dalších akcí s hasičskou a záchranářskou tematikou.

Členové oddílu mladých hasičů se pravidelně scházejí v hasičské zbrojnici v úterý od 17:00 do 18.30, mimo prázdniny a svátky.

Historie

Sbor dobrovolných hasičů Chodov byl založen 8. července roku 1894 na veřejné schůzi obecního zastupitelstva a patří k nejstarším občanským sdružením na území dnešní městské části Praha 11. Byl založen 30 let po založení prvního českého sboru dobrovolných hasičů ve Velvarech.

K nejdůležitějším mezníkům z historie sboru v posledních letech patří přestěhování sboru z původních nevyhovujících prostor v ulici Květnového vítězství 1076/7 do nové hasičské zbrojnice, vybudované v prostorách bývalé blokové kotelny v Bohúňově ulici 1341. Slavnostní otevření nové zbrojnice se odehrálo ve středu 21. května 2003 za účasti významných hostů z Magistrátu hl. m. Prahy, městské části Praha 11 a Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy.

V roce 2004 oslavil Sbor 110. výročí svého založení. Oslavy se odehrály v sobotu 24. dubna 2004 na ploše Centrálního parku Opatov.

1.12.2005 11:25:15 - aktualizováno 25.3.2015 9:00:43 | přečteno 20173x | Karel Rydlo

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální