Beztrestné odevzdání zbraně

zbraně
Zdědili jste zbraň a náboje, nebo jste našli zbraně při úklidu domu u prarodičů, či rodičů, nebo jste zbraň našli venku a nevíte, jak se teď máte zachovat a co udělat? Chceme vám poradit.
  • Policie ČR v souvislosti s novelou zákona o zbraních č. 119/2002 Sb., upozorňuje občany, že součástí této novely zákona je i ustanovení o zániku trestnosti nedovoleného ozbrojování, tzv. zbraňová amnestie.
  • Týká se osob, které bez povolení přechovávají zbraně kategorie A, B nebo C nebo hlavní části těchto zbraní, a které je ve lhůtě pro zánik trestnosti nedovoleného ozbrojování dobrovolně odevzdají policii.
  • Zbraně kategorie A jsou např. vojenské zbraně, samočinné zbraně, zbraně kategorie B jsou např. krátké opakovací nebo samonabíjecí zbraně pistole, revolvery a zbraně kategorie C jsou např. brokovnice, malorážky nad 280 mm délky hlavně.
  • Lhůta pro zánik trestnosti nedovoleného ozbrojování je stanovena na dobu od 1. února 2009 do 31. července 2009. Zbraň lze předat do úschovy na kterékoliv místní oddělení Policie ČR, nebo na Inspektorát pro zbraně, střelivo, výbušniny a drogy ve čtvrtém policejním obvodě, což je v ulici Jabloňová 3000 v Praze 10 a v ulici Soukalova č. 3408 v Praze 4.
  • Policie osobě, která zbraň odevzdala do úschovy, vydá potvrzení o převzetí zbraně do úschovy. Při převzetí zbraně nepožaduje podání vysvětlení o způsobu nabytí zbraně.
  • Odbor služby pro zbraně a bezpečnostní materiál krajského ředitelství policie hl. m. Prahy po převzetí zbraně ověří, zda zbraň neprochází policejními informačními systémy, aby zjistil případného vlastníka zbraně, a vyhlásí pátrání po původu odevzdané zbraně. Poté zbraň předá ke kriminalistické expertíze k vyloučení podezření, že s touto zbraní byl v minulosti spáchán trestný čin nebo přestupek.
  • Jsou-li výsledky šetření negativní, považuje osobu, která zbraň odevzdala, za jejího vlastníka. Ten, kdo odevzdal zbraň, může za zákonných podmínek ve lhůtě do dvou měsíců ode dne jejího odevzdání do úschovy, požádat o vydání příslušných dokladů opravňujících k jejich držení.
  • Zároveň občany upozorňujeme, že vstupuje v platnost povinnost požádat o vydání příslušného zbrojního průkazu nebo licence na signální zbraně pro použití nábojů ráže větší než 16 mm.
  • Zbraňová amnestie se osvědčila již v letech 1996 a 2003. Občané v obou případech odevzdali v České republice více než tři tisíce kusů zbraní. V předešlých letech tuto akci neprovázely žádné podstatné problémy. Doba úschovy zbraně u policie je odvislá od provedení kriminalistické expertízy.
    Cílem tohoto ustanovení novely zákona o zbraních je snížení počtu ilegálně držených zbraní.
13.2.2009 9:47:16 | přečteno 2349x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální