Fakta kolem opencard

Praha logo
Kvůli častým dotazům občanů na podrobnosti kolem kart opencard přinášíme podrobnější informace k jakým účelům karta slouží.
  • Univerzální karta opencard slouží:
  • - jako průkazka v Pražské integrované dopravě.
    Na kartu si cestující zakoupí elektronický kupon (na kontaktním místě pro prodej kuponů PID nebo v průběhu podzimu prostřednictvím e-shopu na stránkách dpp.cz). Dosud existující papírové kupony budou postupně nahrazeny elektronickými. Roční předplatní kupon pro rok 2009 s platností od 1. ledna bude dostupný pouze s opencard.
  • - pro placení parkovného v zóně placeného stání u vybraných parkovacích automatů na Praze 1; na podzim se bude počet těchto míst rozšiřovat
    Na kontaktních místech si nechají žadatelé kartu nabít zvolenou částkou, kterou pak čerpají.
  • - jako čtenářský průkaz do Městské knihovny v Praze. Karta umožňuje přístup ke všem službám knihovny. Začít využívat ji mohou noví i stávající čtenáři.
    - o kartu je možné požádat od září ve vybraných pobočkách městské knihovně
    - při žádosti o kartu na pobočce v knihovně, je od začátku září do konce října připraven bonus roční vstup do knihovny zdarma
  • - pro přístup do aplikace „Vím, jak řídím“ na Portálu hlavního města Prahy praha.eu. Díky aplikaci řidiči zjistí, jakých dopravních přestupků se v Praze dopustili a jakém jim hrozí bodové a finanční sankce.
  • Vydání nové karty je v současné době zdarma. O termínu a výši zpoplatnění rozhodne zasedání Rady HLMP.
  • Bonus 475 Kč na pořízení ročního předplatného kuponu MHD platí v kamenných obchodech do konce září, v e-shopu do konce října. Není ovšem vyloučené, že bude tento termín pro e-shop ještě prodloužen.
  • Podmínky nákupu kuponu přes internet budou upraveny a včas o nich budeme informovat.
  • Staré karty
  • - na staré karty je možné nahrát všechny stávající aplikace, ale není možné na těchto kartách využívat zvýhodněné tarify PID vázané na věk (pouze kategorie Junior, Senior)
    - jestliže chce cestující využívat nové tarify platné od 1. srpna 2008, musí si zažádat o výměnu karty; z důvodu bezpečnosti není možné platnost starých karet prodloužit
    - standardní roční předplatný kupon na starou kartu lze nahrát
    - pro držitele starých karet bude vydání nové karty zdarma i příští rok
    - o novou kartu lze zažádat ještě před koncem její platnosti a její vydání není zpoplatněno.
  • Ztráta karty
  • v případě ztráty nebo odcizení nepřijde uživatel o zakoupený elektronický kupón pro přepravu v PID
    v případě ztráty lze karta telefonicky zablokovat na čísle: +420 224 224 224
    Po zablokování karty si na centrálním kontaktním místě v paláci Adria si držitel vyřídí vydání karty nové - při ztrátě nebo zničení karty se platí poplatek 200 Kč.
  • Karta s kontaktním čipem a bezkontaktním čipem
  • obě karty umožňují využívat stejné aplikace
    karta s kontaktním čipem umožňuje navíc pouze využívání elektronického podpisu.
  • Doporučení pro veřejnost:
  • vyplnit si žádost o vydání karty na http://www.opencard.praha.eu a 2x ji vytisknout; žádost lze získat i přímo na kontaktních místech
    2x vyplnit souhlas se zpracováním osobních údajů (ke stažení na http://www.opencard.praha.eu); v papírové podobě k dispozici na kontaktních místech
    s žádostmi zajít na některé z kontaktních míst a vzít s sebou vedle žádostí doklad totožnosti a fotografii pasového formátu.

14.8.2008 8:34:53 | přečteno 2609x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální