Kamery pomohly odhalit zloděje

Dohledové centrum
Není pochyb, že investice městské části Praha 11 do kamerového systému jsou přínosem pro bezpečnost obyvatel Jižního Města. Další odhalení zloděje ve výtahu jednoho z panelových domů, který je monitorován kamerovým systémem městské části Praha 11, je toho důkazem.
  • O tom, že ani období adventu neodradí zloděje, se přesvědčila mladá žena, která přišla o svojí peněženku při cestě výtahem. „Ztrátu okamžitě nahlásila Policii ČR, která nás požádala o pomoc. Kamerový záznam byl obratem stažen, zálohován a předán vyšetřovatelům,“ popisuje starosta městské části Praha 11 Dalibor Mlejnský.
  • Po několika dnech, díky fotografii pořízené ze záznamu, poznal strážný v jedné z návštěvnic obytného domu zlodějku, která si chtěla před Vánoci vylepšit rozpočet krádeží peněženky ve výtahu. Okamžitě zatelefonoval policii, která si pro ženu během pár minut přijela.
  • Kamerový systém tak plní tři základní funkce. „V první řadě je to prevence. Tam kde je kamera, snižuje se i kriminalita. Další funkce jsou informativní a represivní. Nezanedbatelné je i snížení nákladů spojených s opravami vandaly poškozených objektů,“ dodává Mlejnský.
  • Městská část Praha 11 zahájila instalace kamer v roce 2004, největší nárůst počtu však nastal v loňském roce, kdy jich na území „jedenáctky“ přibylo 250. „Masivní navýšení počtu kamer v minulém roce šlo ruku v ruce s regenerací mateřských škol a výstavbou nových dětských hřišť,“ vysvětluje starosta Dalibor Mlejnský.
  • Optimálně by měl konečný počet kamer na území Prahy 11 dosáhnout 850 kusů.
  • Výstupy z kamer městské části se sbíhají v Multifunkčním dohledovém centru, kde je monitorují pracovníci centra dvacet čtyři hodin denně. Kromě toho systém umožňuje i kontrolu a obsluhu elektronického požárního a elektronického zabezpečovacího systému. Jeden z bytových objektů, který je vybaven elektronickou požární signalizací, je napojen přímo na Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy a v případě požárního poplachu vyjíždí ihned zásahová jednotka sboru.
  • Při vzniku mimořádných událostí postupují pracovníci dohledového centra vždy podle přesně stanovených pravidel. Ať už se jedná o havárii, požár, úraz či monitorování podezřelých osoby. O včasném a kvalitním předávání informací složkám Integrovaného záchranného systému svědčí i zkušenosti ředitele Obvodního ředitelství Městské policie Prahy 11 Petra Schejbala: „Na základě informací z dohledového centra se nám podařilo mimo jiné několikrát dopadnout pachatele trestného činu sprejerství, byli jsme upozornění na popíjení alkolu ve sklepích a na mnoho případů vandalismu“. O zlepšení situace hovoří i ředitelky mateřských škol, které už více než rok hlídá kamerový systém. V bytových domech, kde žijí starší obyvatelé, pomáhá hlídací služba například i s přivoláním pečovatelské služby či lékařské pomoci.
  • „Monitorování objektů v Praze 11 rozhodně není narušovaním soukromí, ale ochrana zdraví a majetku našich obyvatel. Projekt Bezpečné Jižní Město má mnoho hmatatelných výsledků a toto je jeden z nich,“ dodává starosta Mlejnský.
29.12.2008 19:22:14 | přečteno 1862x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální