Městská část Praha 11 otevřela multifunkční dohledové centrum

Dohledové centrum1
Praha 11 udělala další krok ke zvýšení bezpečnosti svých obyvatel. Za účasti prvního náměstka primátora hlavního města Prahy Rudolfa Blažka bylo otevřeno multifunkční dohledové centrum.

Ochranu obyvatel a majetku v Praze 11 nyní zabezpečuje kamerový systém zřízený městskou částí, který nyní tvoří 381 kamer. Na území této městské části je dále v rámci Městského kamerového systému hlavního města Prahy 13 kamerových stanovišť z celkového počtu 442,“ uvedl první náměstek Blažek a připomněl základní cíle kamerového systému, který město buduje od roku: „Má především preventivní účel, protože tam, kde jsou kamery instalovány, významně klesla kriminalita. Monitorování vytipovaných lokalit umožňuje rychle reagovat na narušení veřejného pořádku či páchání trestné činnosti a vyslat na místo policejní hlídku, čímž se zlepšuje operativnost zásahů a zvyšuje šance na dopadení pachatele. A v neposlední řadě jsou záznamy z kamer často důležitým důkazem ve vyšetřování trestných činů.“

Městská část Praha 11 zahájila instalace kamer v roce 2004, největší nárůst počtu však nastal v loňském roce, kdy jich na území „jedenáctky“ přibylo 250.

„Masivní navýšení počtu kamer v minulém roce šlo ruku v ruce s regenerací mateřských škol a výstavbou nových dětských hřišť,“ vysvětluje starosta městské části Praha 11 Dalibor Mlejnský. „Cílem projektu Bezpečné Jižní Město, jehož nedílnou součástí je i multifunkční dohledové centrum, je ochrana obyvatel a majetku městské části, ale i návazně snížení nákladů spojených s opravami objektů poškozených vandaly. Statistiky, které máme k dispozici, jsou důkazem pozitivního vlivu ve všech těchto rovinách,“ dodává starosta Mlejnský. Předpokládaný konečný počet kamer na území Prahy 11 by měl dosáhnout 850.

Výstupy z kamer městské části monitorují právě pracovníci dohledového centra. Kromě toho systém umožňuje i kontrolu a obsluhu elektronického požárního a elektronického zabezpečovacího systému.Jeden z bytových objektů, který je vybaven elektronickou požární signalizací, je napojen přímo na Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy a v případě požárního poplachu vyjíždí ihned zásahová jednotka sboru.

Při vzniku mimořádných událostí postupují pracovníci dohledového centra vždy podle přesně stanovených pravidel. Ať už se jedná o havárii, požár, úraz, dopravní nehodu či monitorování podezřelé osoby páchající trestnou činnost. O včasném a kvalitním předávání informací složkám integrovaného záchranného svědčí i zkušenosti ředitele Obvodního ředitelství Městské policie Prahy 11 Petra Schejbala: „Na základě informací z dohledového centra se nám podařilo mimo jiné již třikrát dopadnout pachatele trestného činu sprejerství.“

Dohledové centrum

080521Dohled centrum  (1)
 
080521Dohled centrum  (1)
 
080521Dohled centrum  (2)
 
080521Dohled centrum  (3)
 
080521Dohled centrum  (4)
 
080521Dohled centrum  (5)
 
080521Dohled centrum  (6)
 
080521Dohled centrum  (7)
 
080521Dohled centrum  (8)
 
080521Dohled centrum  (9)
 
 
22.5.2008 7:49:34 | přečteno 1644x | PaedDr. Josef Škvor

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální