Nová vyhláška o čistotě v hlavním městě začne platit od 1. července

Praha logo
Od 1. července nabývá účinnosti nová vyhláška hlavního města Prahy o udržování čistoty na ulicích a jiných veřejných prostranstvích (dále jen vyhláška o čistotě), kterou usnesením č. 17/5 ze dne 29. 5. 2008 vydalo Zastupitelstvo hlavního města Prahy.

V nové vyhlášce o čistotě (v § 2) je specifikováno znečištění ulic a jiných veřejných prostranství, pod kterým se rozumí zejména:

  • odhozené odpadky včetně nedopalků cigaret, žvýkaček a zbytků potravin,
  • provozní kapalina, která unikla z dopravních prostředků při opravách a technických závadách, únik ropných látek při stáčení z mobilních cisteren do nádrží, dopravované závadné látky,
  • roztok mycího prostředku, který odtekl při umývání karoserií nebo motorů dopravních prostředků,
  • krmení pro zvířata,
  • materiály, které unikly při přepravě, vykládce, nakládce nebo při výjezdu vozidel ze stavenišť nebo nezpevněných ploch (např. zemina, bláto, prach, pevná paliva, stavební a jiné hmoty),
  • posypové hmoty určené k zajištění sjízdnosti a schůdnosti ulic a jiných veřejných prostranství v době, kdy již neplní účel posypu, tj. po ukončení zimního období,
  • výkaly, výměšky a odpadní vody,
  • odpad z údržby zeleně, spadané plody, listí a kůra,
  • volně ložené sypké materiály, které mohou být roznášeny větrem, vodou nebo jiným způsobem a pro které není povoleno zvláštní užívání pozemní komunikace,
  • plakáty, reklamy, nabídky, inzeráty, informace, propagace a podobně (dále jen „plakáty“) umístěné mimo plochy k tomu určené,
  • jakákoli jiná věc bez ohledu na její rozměr a původ, způsobilá narušit čistotu na ulicích a jiných veřejných prostranstvích.

Všichni se máme chovat tak, abychom nezpůsobili znečištění ulic a veřejných prostranství, případně nebránili či neznemožnili udržování jejich čistoty. Pokud ke znečištění dojde, pak podle § 3 vyhlášky o čistotě, má původce dané znečištění neprodleně odstranit.

V §3 je dále řešena problematika znečištění veřejných prostranství exkrementy zvířat. Podle tohoto ustanovení má případné znečištění neprodleně odstranit osoba, která je vlastníkem nebo držitelem zvířete, resp. osoba, která má zvíře v dané chvíli ve své péči.

Obdobně jako v předchozí obecně závazné vyhlášce č.8/1980 Sb. NVP o čistotě na území hlavního města Prahy, ve znění pozdějších předpisů (tato vyhláška se k 1. červenci 2008 ruší), je řešen úklid zastávek MHD. Podle nového předpisu je dopravce Pražské integrované dopravy povinen udržovat čistotu veřejných prostranství, na kterých se nacházejí zastávky veřejné dopravy.

V § 5 předmětné vyhlášky je řešen způsob čistění ulic a jiných veřejných prostranství. Oprávněné osoby (tj. osoby, které provádějí úklid) mají povinnost uliční smetky ukládat pouze do vlastních sběrných nádob nebo přepravních prostředků. Dále mají povinnost při úklidu přiměřeně zamezit prašnosti, nenarušit schůdnost a sjízdnost ulic a neshrnovat odpad či nečistoty do vozovek nebo na okolní pozemky či pod zaparkovaná vozidla.

Pokud máte zájem o podrobnější informace o nové vyhlášce o čistotě, pak celé její znění lze nalézt na internetových stránkách: http://magistrat.praha-mesto.cz/ v části: Volené orgány/Usnesení Zastupitelstva/ Evidence schválených usnesení, pod číslem usnesení 17/5.

Účelem této nové vyhlášky je stanovit povinnosti k udržování čistoty na ulicích a jiných veřejných prostranstvích, a proto všichni věříme, že přispěje nejen ke zlepšení čistoty, ale i ke vzhledu MČ Praha 11.

19.6.2008 13:55:09 | přečteno 2455x | PaedDr. Josef Škvor

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální