Odbor státní sociální podpory informuje - životní minimum

1.ledna 2007 nabývá účinnosti zákon č. 110/2006 Sb.,o životním a existenčním minimu a zákon č. 112/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o životním a existenčním minimu a zákona o pomoci v hmotné nouzi. Těmito zákony dojde ke změnám při stanovení nároku na dávky státní sociální podpory a jejich výši.
  1. Změní se koncepce i částky životního minima (dále jen ž.m.).

Ž.m. jednotlivce - 3.126,- Kč

Ž.m. společně posuzovaných osob:osoba první v pořadí - 2.880,- Kč

osoba druhá a další v pořadí:

zaopatřená osoba - 2.600,- Kč

nezaopatřené dítě od 15 do 26 let - 2.250,- Kč

nezaopatřené dítě od 6 do 15 let - 1.960,- Kč

nezaopatřené dítě do 6 let - 1.600,- Kč

  1. Pozmění se koeficienty pro stanovení nároku na dávky státní sociální podpory a jejich výši.
  2. Nově je stanovena výše rodičovského příspěvku. Pro rok 2007 činí 7.582,- Kč, což odpovídá 40% průměrné měsíční mzdy v nepodnikatelské sféře za kalendářní rok, který o dva roky předchází kalendářnímu roku, v němž bude rodičovský příspěvek poskytován. Pokud bude rodičovský příspěvek vyplácen ke dni 31.12.2006 a jeho výplata bude náležet i po tomto datu, upraví se jeho výše od 1.1.2007 bez žádosti
  3. Nadále platí, že nárok na příspěvek na bydlení má vlastník nebo nájemce bytu, který je v bytě hlášen k trvalému pobytu. Vše ostatní je koncipováno nově. Příspěvek na bydlení mohou získat domácnosti, jejichž náklady na bydlení jsou v Praze vyšší než 35 % rozhodného příjmu rodiny a současně musí platit, že 35 % rozhodného příjmu je nižší než částka normativních nákladů na bydlení stanovených v zákoně č. 112/2006 Sb.

Náklady na bydlení tvoří u nájemních bytů nájemné a náklady za plnění poskytované s užíváním bytu, u družstevních bytů a bytů vlastníků srovnatelné náklady stanovené zákonem č. 112/2006 Sb.. U všech druhů bytů se budou připočítávat náklady na plyn, elektřinu, vodné, stočné, odvoz odpadu a centrální vytápění nebo částka za pevná paliva stanovená zákonem 112/2006 Sb.. Náklady na bydlení se zjišťují jako průměr za předcházející kalendářní čtvrtletí, započítávají se i zálohy a doplatky zaplacené ve sledovaném období, obdobně se odečítá přeplatek na nákladech.

Výše příspěvku na bydlení činí rozdíl mezi normativními náklady ( případně náklady na bydlení, pokud jsou nižší než normativní) a rozhodným příjmem rodiny vynásobeným v Praze koeficientem 0,35.

Z uvedeného vyplývá, že žadatelé o příspěvek na bydlení budou muset k žádosti dokládat více podkladů než dosud a proto je žádáme, aby se po 1.1.2007 obrátili na odbor státní sociální podpory v Bohúňově ulici č.p. 1553, kde získají nové tiskopisy a případné další informace.

Úřední hodiny odboru:

Pondělí 8.00 - 17.30 hod

Úterý 8.00 - 11.30 hod

Středa 8.00 - 17.30 hod

14.12.2006 13:25:51 | přečteno 4956x | Bc. Filip Procházka

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální