Opencard bude zdarma i počátkem roku 2009

Praha logo
Vydávání osobní univerzální elektronické karty Prahy s bezkontaktním čipem bude zdarma minimálně ještě v prvním čtvrtletí roku 2009. Ostatní typy karet již jsou zpoplatněny.
  • „Základním rozdílem mezi standardní kartou s bezkontaktním čipem a kartou s čipem kontaktním je v tom, že opencard s kontaktním čipem umožňuje využívat elektronický podpis. Tato karta stojí 500 Kč. Standardní karty budou vydávány i nadále zdarma, o termínu a výši zpoplatnění rozhodne Rada hl. m. Prahy,“ uvedl mluvčí projektu Martin Opatrný.

Důležitým rozdílem je to, zda má člověk zájem využívat kartu osobní nebo anonymní. Na osobní kartu je možné nahrát některé standardní předplatní kupony na Pražskou integrovanou dopravu (PID) a využívat více funkcí než u karty anonymní. Výhodou anonymní karty je zejména její přenositelnost a je tudíž vhodná např. pro firmy nebo rodiny, jejíž členové nevyužívají PID denně. Nahrávají se na ni pouze klouzavé kupony s volitelným začátkem platnosti a jsou tudíž dražší. Vydání anonymní opencard je zpoplatněno částkou 200 Kč.

  • Jestliže budou mít lidé zájem pořídit si standardní opencard bez čekání, mohou navštívit palác Adria, (Jungmannova ul.), kde funguje místo pro expresní výdej. Poplatek za tuto službu je 400 Kč. Obvyklá doba pro výdej standardní karty se jinak pohybuje v horizontu 10 dní.
  • Vzhledem k tomu, že prodej ročního předplatního kuponu na PID končí 31. ledna, neměli by lidé s pořízením opencard otálet.

„Když si lidé o kartu zažádají do konce týdne, do konce ledna ji dostanou poštou nebo si ji vyzvednou na kontaktním místě a tak bez problémů stihnou nákup ročního kuponu. V opačném případě mohou buď zvolit výdej na počkání nebo pořízení anonymní karty a tedy nákup jiných kuponů,“ doporučuje Opatrný.

Přehled vydávaných opencard:

Osobní karta s bezkontaktním čipem = standardní typ umožňující využívat všechny dostupné aplikace

Osobní karta s kontaktním čipem umožňující oproti standardnímu typu navíc využívat ještě elektronický podpis a autentizaci na portálu hl.m. Prahy s využitím bezpečného certifikátu
Anonymní karta je přenosná (může ji využívat více uživatelů), lze na ni nahrát některý z přenosných kuponů PID (s volitelným začátkem platnosti) a také ji využít pro úhradu parkování v Zónách placeného stání


Přehled podmínek pro vydávání karet opencard:

Vydání standardní karty opencard s bezkontaktním čipem - zdarma*

* o zpoplatnění bude rozhodnuto Radou hl. m. Prahy

Vydání Anonymní karty opencard - 200 Kč

Výměna bezplatně vydané karty opencard s bezkontaktním čipem na žádost držitele a to z důvodu podstatného poškození karty, zničení, ztráty, odcizení či změny osobních údajů uvedených na potisku karty - 200 Kč

Výměna bezplatně vydané karty opencard s kontaktním čipem na žádost držitele z důvodu podstatného poškození karty, zničení, ztráty, odcizení či změny osobních údajů uvedených na potisku karty - 500 Kč

Vydání karty opencard na počkání - 400 Kč

Vydání karty opencard s kontaktním čipem ve standardní lhůtě - 500 Kč

Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.

Veškeré podrobnosti na: opencard.praha.eu

6.1.2009 8:44:40 | přečteno 1801x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální