Pejskařina - to je dřina

PSÍ info
Máte psího miláčka a bydlíte na Jižním Městě. Pak právě pro vás je tu pár rad a návodů jak postupovat při obtížích, na co se zaměřit a hlavně co nezanedbat. Prvním krokem k vzájemnému bezproblémovému soužití lidí a psů ve městě je důsledné udržování čistoty. Povinnost uklízet psí exkrementy vyplývá ze zákona o přestupcích. Pokud se vám nelíbí, že majitel po svém psu neuklízí, obraťte se prosím přímo na nejbližšího příslušníka městské policie. Odbor životního prostředí buduje v současnosti na území celého Jižního Města síť speciálních košů na sběr psích exkrementů.

Koše jsou pravidelně vyváženy, dezinfikovány a doplňovány ekologickými pomůckami, usnadňujícími sběr exkrementů. Ekologické pomůcky ve formě papírových souprav s lopatkou jsou rovněž zdarma k vyzvednutí přímo na odboru životního prostředí v úředních hodinách, nebo dle dohody s příslušnou pracovnicí odboru (tel. 267 902 331). Sebrané nečistoty mohou být odkládány do všech sběrných nádob na komunální odpad. Podmínky pro rychlou a účinnou likvidaci exkrementů jsou zajištěny dostatečně, záleží tedy jen na dobré vůli a na míře odpovědnosti majitelů psů, jak je využijí.

  • Samozřejmou povinností majitelů psů je:
    zajištění pravidelného očkování svých svěřenců proti vzteklině. Zákon o veterinární péči, stanoví chovateli povinnost předvést zvíře ve stáři od 3 do 6 měsíců a poté vždy jedou za rok k očkování proti vzteklině, uchovávat doklad o tomto očkování po dobu nejméně 1 roku a na požádání jej předložit orgánům vykonávajícím statní veterinární dozor. Chovatel je povinen zvíře, které poranilo člověka předvést k veterinárnímu vyšetření a poraněnému ve lhůtě 48 hodin předat potvrzení o platnosti očkování psa proti vzteklině. Přihlášení psa k místnímu poplatku ze psů na ekonomickém odboru Úřadu MČ Praha 11 v Ocelíkově ulici. Každý chovatel psa, který je starší než 6 měsíců, a žije v Praze je povinen nechat ho trvale označit mikročipem, který odpovídá ISO standardu vydanému Evropskou unií, nebo tetováním.
    Chovatel je dále povinen se do 30 dnů od označení psa přihlásit do evidence chovatelů psů, kterou vede Magistrát hlavního města Prahy.
  • Nutno připomenout platné normy:
    1. Obecně závazná vyhláška č. 6/2001 Sb
    ., o ochraně veřejné zeleně (v platnost vstoupila dne 1.6.2001), která upravuje problematiku volného pobíhání psů jen částečně, směřuje spíše k ochraně veřejné zeleně před znečišťováním a poškozováním. Dílčí ustanovení této vyhlášky upravují volný pohyb psů ve veřejné zeleni následovně:
    Zákaz vstupu psů na dětská hřiště a pískoviště - dle § 2 písm. c) výše uvedené vyhlášky. Zákaz se vztahuje na veškerá hřiště a pískoviště (oplocená i doposud neoplocená) bez výjimky.
    Zákaz volného pobíhání psů ve veřejné zeleni - dle § 3 odst. 1 písm. g) a dle § 3 odst. 2 písm. d) výše uvedené vyhlášky. V příloze č.1 vyhlášky č.6/2001 Sb. HMP jsou uvedeny na území Jižního Města pozemky, na kterých je Centrální park a park u Chodovské tvrze. Tato vyhláška se vztahuje na pozemky evidované v katastru jako zeleň, zeleň v zástavbě nebo ostatní veřejná zeleň, včetně zařízení, vybavení a objektů na nich se nacházejících. Jedná se o Centrální park k.ú. Chodov, p.č. 2885/1, 2885/2, 2503/1, 2503/2, 2887, dále pak o Park u Chodovské tvrze k.ú. Chodov, p.č 229/4, 229/10.
    2. Obecně závazná vyhláška č. 3/1984 Sb. NVP, o zřízení oblasti klidu Botič - Milíčov a Říčanka a vyhlášení stavební uzávěry pro tyto oblasti, která upravuje problematiku volného pobíhání psů.
    Zákaz volného pobíhání psů a znečišťování území - dle čl. 4 písm. f) výše uvedené vyhlášky. Zákaz se vztahuje na celé území Milíčovského lesa.
  • Další nezbytnou podmínkou nekonfliktního způsobu chovu psů je dosažení nezbytného stupně ovladatelnosti zvířete. Nejedná se přímo o výcvik, spíše o výchovu. Život s nevychovaným psem se stává nekonečným řetězcem konfliktů, často i se špatným koncem. V žádném případě nesmí docházet k obtěžování či napadení ostatních spoluobčanů. Majitelé psů si musí uvědomit, že jejich svoboda, a tím i svoboda jejich chlupatých přátel, končí tam, kde začíná omezování druhých.
  • Psi jsou v zásadě velmi adaptabilní zvířata a je pro ně poměrně snadné osvojit si dobré způsoby. Zakopaný pes je skryt spíše v některých neukázněných majitelích, kteří podle výše uvedených zásad nepostupují, ať už z pohodlnosti, či z jiných osobních důvodů. Sami tak rozdmýchávají spory mezi pejskařskou a nepejskařskou veřejností. My všichni, kteří doma pečujeme o psího kamaráda, bychom se měli zamyslet, zda děláme vše pro bezproblémové sdílení životního prostředí majitelů psů, jejich zvířat a ostatních obyvatel.

Bc. Ivana Mezteková


11.3.2008 8:41:05 | přečteno 1848x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální