Podpora pro rodiny s dětmi se zdravotním postižením

FILIPOVKA centrum
Klub Hornomlýnská nabízí v Centru Filipovka (Filipova 2013, Praha 4) dlouhodobou podporu rodinám s dětmi se zdravotním postižením a to prostřednictvím dvou sociálních služeb - odlehčovací služby a osobní asistence. Odlehčovací služba je určena pro děti s různým druhem postižení ve věku od 2 do 10 let z Prahy. S dětmi pracují kvalifikované asistentky v době od 8 do 17 hodin a to každý všední den. Délku využití služby si určují rodiče, dle svých potřeb.
  • Tato služba pomáhá v situacích např.:
  • když si rodiče potřebují vyřídit úřady, obchody, lékaře, chtějí začít pracovat, zajít si s přáteli na kávu a nebo tento volný čas mohou využít na odpočinek, který je neméně důležitý. Při práci s dětmi přihlížíme k jejich individuálním potřebám a možnostem a dětem se u nás dostává komplexní péče. Dítě zde získává také novou zkušenost z jiného sociálního prostředí (kolektiv dětí), ale také každá asistentka pracuje jiným, osobitým způsobem.
  • Děti v odlehčovací službě mají na výběr různé druhy hraček, které stimulují jejich smysly, rozvíjí jejich jemnou a hrubou motoriku. Využíváme speciálních didaktických a rehabilitačních pomůcek tak, aby podněcovaly psychosomatickou stránku dítěte.
  • Děti si také mohou odpočinout v nově zřízené psychorelaxační místnosti. Tato místnost poskytuje široké spektrum barevných a zvukových efektů, vodní lůžko, které je vyhřáto na příjemnou teplotu, při které může dítě lépe relaxovat. Základem pro nás je spolupráce a komunikace s rodiči.
  • Cílem této služby je celoroční pomoc rodinám zvládnout soustavnou a náročnou péči o děti s postižením.
  • Osobní asistence je určena pro děti s různými typy a stupni zdravotního postižení (tělesné, mentální, smyslové, kombinované, autismus,..) ve věku 3 - 15 let. Služba je určena klientům z hlavního města Prahy.
  • Osobní asistenci poskytujeme do přirozeného prostředí dítěte, ať se už jedná o jeho domácí prostředí, školní zařízení (MŠ, ZŠ), zájmová centra, komunitní integrační centra apod. Hlavním cílem poskytované služby je zajistit dětem s postižením rovné vzdělávací a volnočasové příležitosti, zprostředkovat mu kontakt se zdravými vrstevníky, rozšířit okruh jeho blízkých osob a tímto přispět ke komplexnímu rozvoji jeho osobnosti. Okolnosti asistence vycházejí z potřeb rodičů a samotného klienta.
  • V organizaci vypracováváme Individuální plán osobní asistence, ve kterém je uvedeno, jakým činnostem se asistent při práci s dítětem věnuje, kde asistence probíhá, v jakém rozsahu apod. Na vypracovávání tohoto plánu se podílejí rodiče, asistent, pracovníci organizace a případně odborníci školských zařízení, pedagogicko psychologické poradny, speciálně pedagogického centra, střediska rané péče či lékaři. Asistenti mají většinou odborné vzdělání (případně si ho doplňují) a zkušenosti s dětmi s postižením.
    Jestliže Vás nabídka odlehčovací služby nebo osobní asistence zaujala, přijďte se podívat, zavolejte nám nebo se podívejte na www.hornomlynska.cz, kde se dozvíte další zajímavé informace o nás.

26.5.2008 10:50:54 | přečteno 1323x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální