Projekt opencard vstupuje do nové fáze a spojuje se s městskou hromadnou dopravou

Pražané mohou od 5. srpna letošního roku využít revoluční novinku v cestování městské hromadné dopravě, kterou je nákup roční jízdenky na multifunkční elektronickou kartu opencard.

Projekt čipové karty opencard, kterou Magistrát hl. m. Prahy nabízí obyvatelům a návštěvníkům metropole, uzavírá své pilotní období a přechází do nové fáze. Tou je spolupráce s Dopravním podnikem hl. m. Prahy a začlenění karty do systému Pražské integrované dopravy. Tento krok umožní opencard využívat jako cestovní doklad v prostředcích pražské hromadné dopravy a příměstských linkách. Roční kupon si mohou občané zakoupit již dnes a předejít tak frontám u předprodejních míst na konci roku. Další výhodou je možnost obnovení kuponu v případě ztráty opencard a v budoucnu také možnost nákupu jízdného přes internet z pohodlí domova.

„Začlenění multifunkční karty do systému veřejné hromadné dopravy je logickým krokem, který povede k lepšímu poskytování služeb pro Pražany i návštěvníky metropole. Příklady vidíme v řadě evropských i světových měst, kde je elektronické jízdné pevnou součástí veřejné hromadné dopravy. Věřím, že i v Praze obyvatelé tuto novinku ocení a přinese jim další zjednodušení přístupu ke službám města,“ uvedl Rudolf Blažek, první náměstek primátora hl. m. Prahy.

V první fázi bude opencard využitelná především pro nákup ročního kuponu pro městskou hromadnou dopravu. Roční kupony pro rok 2009 budou vydávány pouze v elektronické podobě.

„Roční kupon pro rok 2009 bude již pouze v elektronické podobě na opencard. Jeho uživatelé by si kartu měli pořídit co nejdříve, aby se vyhnuli případnému náporu před koncem roku. Ostatní papírové kupony budou platit i nadále,“ dodává Radovan Šteiner, radní pro dopravu a předseda představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy.

Zájemci si mohou o kartu požádat na jednom z 9 kontaktních míst opencard v Praze. Po vyplnění formuláře a předložení fotografie, bude jejich žádost přijata a zpracována. Po vyřízení žádosti jim bude karta obvykle do 10 pracovních dní doručena poštou, případně si ji mohu osobně vyzvednout na vybraných kontaktních místech. Výzva k převzetí bude žadatelům zaslána e-mailem nebo SMS, pokud tyto údaje uvedou ve své žádosti.

„Pokud chce uživatel využít opencard jako elektronickou jízdenku, musí si zakoupit elektronický kupon a následně si ho nechat dobít na kartu. K tomu bude v první fázi sloužit 8 prodejních míst DP. V průběhu září letošního roku si budou moci uživatelé zakoupit kupony MHD také prostřednictvím internetového obchodu a následně nahrát na opencard pomocí speciálních zařízení v prostorách metra a v informačních centrech Dopravního podniku hl. m. Prahy,“ vysvětluje Martin Opatrný, tiskový mluvčí projektu opencard.

„Počet míst pro nahrání elektronického jízdného budeme dále navyšovat. Chceme cestující motivovat k včasnému nákupu roční jízdenky pro rok 2009, proto každý, kdo si tento kupon pořídí do konce září, získá bonus 475 korun na jeho nákup,“ uvádí Ondřej Pečený, vedoucí oddělení komunikace DP.

Multifunkční karta opencard přináší svým uživatelům zrychlení a usnadnění každodenních činností při využívání služeb organizovaných městem. V současnosti lze kartu použít jako průkaz do Městské knihovny v Praze, pro zabezpečený přístup na portál praha.eu nebo pro přihlášení k aplikaci Vím, jak řídím, která informuje řidiče o jejich dopravních přestupcích spáchaných na území hl. m. Prahy a z toho vyplývajících bodových a finančních sankcích. Karta slouží také na úhradu parkování v zónách placeného stání v městských částech Praha 1, ke kterým se postupně přidají i další místa, kde jsou tyto oblasti zřízeny.

6.8.2008 7:32:49 | přečteno 1687x | PaedDr. Josef Škvor

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální