Reakce na změny v městské hromadné dopravě

IMGP0002 (2)
V den celostátního termínu změn jízdních řádu, tedy od 14. prosince, dojde k významné úpravě tratí i časových intervalů v síti autobusových linek pražské hromadné dopravy, která se dotkne i Jižního Města. Změny, které přichystala společnost Ropid - organizátor pražské integrované dopravy se nebudou týkat pouze autobusů. Hlavním důvodem těchto změn by mělo být zpřehlednění a zjednodušení linek MHD, omezení zpoždění a zlepšení dopravního spojení obcí a měst na jihovýchod od Prahy.
  • „Obávám se ale, že tato možná v počátku dobrá myšlenka by mohla mít negativní dopad pro obyvatele Jižního Města,“ říká starosta jedenácté městské části Dalibor Mlejnský.
  • Změny naplánované na půlku prosince se Jižního Města dotknou přesměrováním příměstských linek ze směru Kostelec nad Černými lesy a Říčan ke stanici metra Háje, které dosud končily u Depa Hostivař (na lince metra A).
  • Na Hájích budou nově ukončeny příměstské linky 381, 382, 383 a 387. K těmto změnám údajně dochází proto, že příměstské autobusy na Kutnohorské nabírají velké zpoždění. „Už tento krok se nám zdá nešťastný. Háje nebyly konstruovány na takovou zátěž autobusy, chybějí zde i nástupní zastávky a na rozdíl od Hostivaře u nás zatím chybí možnost přestupu na tramvajové linky. Nedokážu si představit, jak v ranní špičce bude vypadat stanice metra Háje,“ dodává starosta Mlejnský.
  • A to je teprve začátek. Největší změny v autobusové dopravě se chystají na jaro. Některé linky mohou zaniknout úplně, jiné se radikálně změnit.
  • „Nechci se o chystaných změnách dozvídat až z tisku a proto budu iniciovat schůzky ve všech zúčastněných institucích, které ovlivňují plánování pražské hromadné dopravy. Dopravní výbor hlavního města Prahy, zástupce Ropidu i Dopravního podniku,“ říká Mlejnský. „Je třeba předložit jasnou koncepci podloženou kvalitními průzkumy. Chybí mi dlouhodobé plánování. Mám ale i konkrétní návrhy na vyhrazování jízdních pruhů pro MHD v lokalitě naší městské části, kde bychom rádi maximálně preferovali hromadnou dopravu. Udělám vše pro to, aby se plánované změny co nejméně dotkly obyvatel Jižního Města a jejich cestování hromadnou dopravou,“ dodává Mlejnský.
  • Nezbývá nám než doufat, že v Praze bude politická vůle hromadnou dopravu účinně preferovat tak, aby dobře sloužila jejím obyvatelům.



7.12.2008 21:58:37 | přečteno 1796x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální