Rodičovský příspěvek od 1.1.2008

Od 1.1.2008 nabývá účinnosti zákon 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů, který mění kromě jiných zákonů i zákon 117/1995 Sb.,o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů. Změny v rodičovském příspěvku - nárok na rodičovský příspěvek se přiznává od 1. ledna 2008 vždy na nejmladší dítě v rodině. Zákon rozlišuje 3 výše rodičovského příspěvku dané pevnými měsíčními částkami, a to: zvýšenou výměru - 11 400 Kč při volbě nároku na čerpání rodičovského příspěvku do 2 let věku dítěte základní výměru - 7 600 Kč při volbě nároku na čerpání rodičovského příspěvku do 3 let věku dítěte sníženou výměru - 3 800 Kč - na ni má automaticky nárok rodič, který neprovedl volbu čerpání rodičovského příspěvku do 2 nebo do 3 let věku dítěte.

Rodič pečující o nejmladší dítě posouzené jako dlouhodobě zdravotně postižené nebo dlouhodobě těžce zdravotně postižené má nárok na rodičovský příspěvek v základní výměře do 7 let věku dítěte.


O nároku na rodičovský příspěvek od 1. ledna 2008 musí u všech dosavadních poživatelů rodičovského příspěvku opětovně rozhodnout úřad státní sociální podpory na základě nově podaných žádostí o rodičovský příspěvek. Nové žádosti budou všem dosavadním poživatelům rodičovského příspěvku spolu s přílohami a podrobnějšími informacemi o změnách zasílány v příštích dnech poštou a na úřady státní sociální podpory by je měli žadatelé o tuto dávku od 1.1.2008 doložit zpět vyplněné do konce ledna 2008. Při volbě nároku na rodičovský příspěvek ve zvýšené výměře nebo v základní výměře je nutno vždy dokládat potvrzený tiskopis Potvrzení o nároku na dávky ovlivňující nárok a výši rodičovského příspěvku a vyplněný tiskopis Žádost o rozhodnutí o volbě nároku na rodičovský příspěvek. Dosavadní nárok na rodičovský příspěvek ze zákona zaniká, o zániku nebude rozhodováno.

Podrobnosti o nároku na rodičovský příspěvek včetně vztahu nároku k docházce dítěte do zařízení pro předškolní děti, stejně jako o změnách v nároku na přídavek na dítě, sociální příplatek, dávky pěstounské péče, porodné, pohřebné a dalších změnách v oblasti státní sociální podpory můžete získat na www.mpsv.cz nebo při Vaší osobní návštěvě na našem odboru státní sociální podpory v Bohúňově ulici č.p. 1553 v úředních hodinách pondělí a středa od 8.00 h do 17.30 h a v úterý od 8.00 h do 11.30 h nebo na telefonu 267 902 556.

20.11.2007 12:57:10 | přečteno 3493x | Dana Foučková

Úřad městské části Praha 11,
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 415

tel: 267 902 111
fax: 267 902 286

FAKTURAČNÍ ÚDAJE:

Městská část Praha 11
Ocelíkova 672/1
149 41 Praha 4

IČ: 00231126
DIČ: CZ00231126

Datová schránka MČ Praha 11
Datové zprávy můžete zasílat do naší datové schránky.

  • Identifikační číslo datové schránky úřadu je nr5bpci

Objekty Úřadu MČ Praha 11 a dopravní spojení.

ÚMČ Praha 11, Ocelíkova 672/1

38676

úřední hodiny

Odbory: územního rozvoje, kancelář starosty, kancelář tajemníka, ekonomický, majetkoprávní, správy majetku

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Podatelna

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

Informační kancelář

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 14:00 hod.

V pátek informační kancelář provádí výpisy a ověřování pouze do 13:30 hodin.

V informační kanceláři se provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu. Dále je zde v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.
Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice informační kanceláře v Ocelíkově ulici. 

Pokladna

Běžné úřední hodiny pokladny

Pondělí 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Úterý 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 10:00 hod. 15:00 - 17:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 10:00 hod. 14:30 - 15:30 hod.
Pátek 8:00 - 10:00 hod. -

Úřední hodiny pokladny v době zástupu

Pondělí 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Úterý 9:00 - 10:00
Středa 9:00 - 10:00 15:00 - 16:00
Čtvrtek 9:00 - 10:00
Pátek 9:00 - 10:00 -

Dopravní spojení

stanice

Háje

autobus

125, 136, 154, 165, 170, 183, 213, 232, 240

metro

C - Háje

ÚMČ Praha 11, Vidimova 1324, 1325
úřední hodiny

Odbory: živnostenský, školství a kultury, životního prostředí, útvar interního auditu a kontroly

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Odbor vnitřních věcí

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 15:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.

Pozn. v rámci projektu Czech POINT poskytuje ověřené výstupy ze systému.

Odbor výstavby

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Metodějova

Metodějova

autobus

136, 213 

136, 213 

metro

C - Háje

C - Opatov

ÚMČ Praha 11, Nad Opatovem 2140
úřední hodiny

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Odbor kancelář starosty - oddělení krizového řízení, telefonní ústředna ÚMČ

Pondělí 8:00 - 17:30 hod.
Úterý 8:00 - 11:30 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.

Dopravní spojení

stanice

Ke Kateřinkám

autobus

136, 213

metro

C - Opatov
cca 200m od st. metra

Informační kancelář ÚMČ Praha 11, ulice Šustova 1930

v objektu polikliniky Šustova (3. patro, č. dveří 4026)
tel.: 267 902 499

úřední hodiny

Pondělí

8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.

Úterý 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Středa 8:00 - 17:30 hod.
polední pauza: 13:00 - 14:00 hod.
Čtvrtek 8:00 - 15:30 hod.
polední pauza: 12:30 - 13:00 hod.
Pátek 8:00 - 12:00 hod.

V informační kanceláři je v provozu Czech Point, kde je možné získat ověřený výpis z katastru nemovitostí, z obchodního a živnostenského rejstříku, z rejstříku trestů, z registru účastníků provozu modulu autovraků, ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, z bodového hodnocení řidiče a z insolvenčního rejstříku.

Nově jsou v informační kanceláři poskytovány služby spojené s datovými schránkami. Pracovnice s vámi vyřídí žádost o zřízení, zrušení a znepřístupnění přístupových kódů datové schránky.

Konverzi dokumentů, z papírové podoby do digitální a naopak, provádí pouze pracovnice v informační kanceláři v Ocelíkově ulici.

Dopravní spojení

cca 200 m od stanice metra C - Chodov

Volba verze

Kterou verzi stránek chcete zobrazit?

Mobilní Normální